İptal ve İade Şartları
İADE VE İPTAL KOŞULLARI
Cayma Hakkı Nedir?
Gümrük ve Ticaret Bakanlığı tarafından yayımlanan Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliğinde, tüketiciler için Mesafeli Sözleşme’den cayma hakkı tanımlanmıştır. Yönetmelik hükümlerine uygun şekilde hazırlanan Mesafeli Satış Sözleşmesi, internet sitesi üzerinden yapılan satışlarda satıcı ve tüketici arasında imzalanır.
Mesafeli sözleşme, satıcı veya sağlayıcı ile tüketicinin eş zamanlı fiziksel varlığı olmaksızın, mal veya hizmetlerin uzaktan pazarlanmasına yönelik olarak oluşturulmuş bir sistem çerçevesinde, taraflar arasında sözleşmenin kurulduğu ana kadar ve kurulduğu an da dâhil olmak üzere uzaktan iletişim araçlarının kullanılması suretiyle kurulan sözleşmelerdir.
Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliğinin MADDE 9 - (1) Tüketici, on dört gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin sözleşmeden cayma hakkına sahiptir..
Mesafeli
Sözleşmeler Yönetmeliğinin 15. Maddesinde cayma hakkının geçerli olmadığı
durumlar da tanımlanmıştır. Yönetmeliğin 15. Maddesinde MADDE 15 - (1)
Taraflarca aksi kararlaştırılmadıkça, tüketici aşağıdaki sözleşmelerde cayma
hakkını kullanamaz:
a) Fiyatı finansal piyasalardaki dalgalanmalara bağlı olarak değişen ve satıcı
veya sağlayıcının kontrolünde olmayan mal veya hizmetlere ilişkin sözleşmeler.
b) Tüketicinin istekleri veya kişisel ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan
mallara ilişkin sözleşmeler.
c) Çabuk bozulabilen veya son kullanma
tarihi geçebilecek malların teslimine ilişkin sözleşmeler.
ç) Tesliminden sonra ambalaj, bant,
mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olan mallardan; iadesi sağlık ve
hijyen açısından uygun olmayanların teslimine ilişkin sözleşmeler.
d) Tesliminden sonra başka ürünlerle karışan ve doğası gereği ayrıştırılması
mümkün olmayan mallara ilişkin sözleşmeler.
e) Malın tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları
açılmış olması halinde maddi ortamda sunulan kitap, dijital içerik ve
bilgisayar sarf malzemelerine ilişkin sözleşmeler.
f) Abonelik sözleşmesi kapsamında sağlananlar dışında, gazete ve dergi gibi
süreli yayınların teslimine ilişkin sözleşmeler.
g) Belirli bir tarihte veya dönemde yapılması gereken, konaklama, eşya taşıma,
araba kiralama, yiyecek-içecek tedariki ve eğlence veya dinlenme amacıyla
yapılan boş zamanın değerlendirilmesine ilişkin sözleşmeler.
ğ) Elektronik ortamda anında ifa edilen hizmetler veya tüketiciye anında teslim
edilen gayrimaddi mallara ilişkin sözleşmeler.
h) Cayma hakkı süresi sona ermeden önce, tüketicinin onayı ile ifasına başlanan
hizmetlere ilişkin sözleşmeler.
Hunat.com.tr’ den yapmış olduğunuz alışverişler; ısı yalıtımlı, buz akülü, darbelere karşı dayanıklı özel kutularla paketlenir, Kayseri içi siparişlerde Hunat’ın kendi ekipleri tarafından istediğiniz adrese teslim edilir.
Siparişiniz ile ilgili her tür geri bildiriminizi Hunat Danışma Hattı’na (0352 222 94 05) iletebilir ve destek alabilirsiniz.
Mesafeli Satışlar Yönetmeliği ve Hunat Süt Sözleşmelerinin metinlerine aşağıdaki kısa yollar üzerinden ulaşabilirsiniz.
·Gümrük ve Ticaret Bakanlığı Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği içintıklayınız.
·Hunat Süt mesafeli Satış sözleşmesi için>tıklayınız.
·Hunat Süt ön bilgilendirme formu içintıklayınız.
·Hunat Süt kullanıcı sözleşmesi içintıklayınız.